Posted By: uz_zas (po cem nic, je hned) on 'CZcars' Title: Re: (povinna rezerva) Date: Sun May 2 01:48:53 2010 > Oproti vymene pneu (vyndani vsech veci z kufru - predpokladam, ze mate > rezervu take vzadu pod podlahou - pak vymena kola, naskladani zavazadel > zpet), mi to vyjde casove mene narocne a navic se clovek nezamaze. Jeste k tomu Citroenu: kompresor a sprej jsou samozrejme ve "vyrezu" pod kufrem, takze tak jako tak musim vyprazdnit cely kufr, abych se k tomu dostal. Zadny pokrok. A protoze se mi uz stalo, ze jsem gumu prorazil (na sluzebnim BMW), dodavam: ukrast se tohle da jeste snadneji nez plnohodnotna rezerva a pouzit lze i na autech s jinou velikosti pneu. Z toho firemniho bavoraku totiz tu rezervu nekdo ukrad'. Jen diky nahode jsem ten defekt mel ve dne, takze odtahovka do nejblizsiho pneuservisu byla k dispozici a servis mel otevreno. Stat se to v noci, tak to auto zapalim a prenocuju na policii :-) Co se taky jeste muze stat: dejme tomu, ze defekt zjistite az po kilometru jizdy, nebo proste musite vic nez sto metru jet na prazdne gume. To je uplne ten nejdebilnejsi pripad - defekt na dalnici v "jednopruhovem" stavenisti. Pak totiz (na nizkych gumach) se bok pneu dostane mezi disk a silnici a vybrousi se natolik, ze se na tom bez rizika uz neda jet. Tohle sprejem nespravite. Kdyz se to stalo mne, mel jsem jen placatou rezervu a bylo 0:30. A do cile jeste ca. 180 km, nastesti v lete a v suchu. (Na "placatici" jde tak jet i 120 km/h, ale pak to chce pozor v zatackach a nebrzdit moc zhurta. Pokud musite jet snehem, tak vam na tom nejspis NEBUDOU drzet retezy, ktere mate na normalne velke gumy !!!) Moje bilance je: - 2x oprava sprejem, pokazde po chybne pilotazi, ktera skoncila smykem nebo vyletem do pole. Oddelila se pneu od disku (bezdusove pneu). Sprej pomohl a v servisu jsem s tim pak uz nebyl. - 2x oprava sprejem nemozna. Jednou proseknuty bok po najezdu na obrubnik, podruhe defekt v miste, kde neslo zastavit. - 1x (na motorce) oprava sprejem po vysroubovani sroubu, ktery defekt zpusobil (pneumatika jezdi dodnes). - 1x podobna situace na aute, kde jsem mel plnohodnotnou rezervu. Sroub byl vetsi (M8 - nechapu, jak se tohle mohlo zavrtat). Pokud bych ho z gumy svepomoci vubec dostal, mozna by se diru nepodarilo sprejem zatesnit. Zkratka nerozhodna situace. - 1x vypustena guma nejakym debilem, nastesti na parkovisti kousek od tchana, ktery ma "opravdovy" kompresor s tlakovou nadrzi. To by asi sprejem taky slo. - 1x netesnost mezi diskem a gumou z duvodu pokrocile koroze disku (sic!). Slo opravit sprejem. Auto byl pujceny Fiat Seicento (nahradni vozidlo z autoopravny) a krome rafku mel zkorodovanou nadrz, takze pri natankovani "plne" skoncilo ca. 18 litru naturalu na asfaltu parkoviste. Ale tohle uz je off-topic. Tolik statistika. H. > jimo:)