Posted By: uz_zas (po cem nic, je hned) on 'CZcars'
Title:     Re: (povinna rezerva)
Date:      Sun May  2 01:48:53 2010

> Oproti vymene pneu (vyndani vsech veci z kufru - predpokladam, ze mate 
> rezervu take vzadu pod podlahou - pak vymena kola, naskladani zavazadel 
> zpet), mi to vyjde casove mene narocne a navic se clovek nezamaze.

Jeste k tomu Citroenu: kompresor a sprej jsou samozrejme ve "vyrezu" pod 
kufrem, takze tak jako tak musim vyprazdnit cely kufr, abych se k tomu 
dostal. Zadny pokrok.

A protoze se mi uz stalo, ze jsem gumu prorazil (na sluzebnim BMW), dodavam: 
ukrast se tohle da jeste snadneji nez plnohodnotna rezerva a pouzit lze i na 
autech s jinou velikosti pneu. Z toho firemniho bavoraku totiz tu rezervu 
nekdo ukrad'. Jen diky nahode jsem ten defekt mel ve dne, takze odtahovka do 
nejblizsiho pneuservisu byla k dispozici a servis mel otevreno. Stat se to v 
noci, tak to auto zapalim a prenocuju na policii :-) 

Co se taky jeste muze stat: dejme tomu, ze defekt zjistite az po kilometru 
jizdy, nebo proste musite vic nez sto metru jet na prazdne gume. To je uplne 
ten nejdebilnejsi pripad - defekt na dalnici v "jednopruhovem" stavenisti. Pak 
totiz (na nizkych gumach) se bok pneu dostane mezi disk a silnici a vybrousi 
se natolik, ze se na tom bez rizika uz neda jet. Tohle sprejem nespravite. 
Kdyz se to stalo mne, mel jsem jen placatou rezervu a bylo 0:30. A do cile 
jeste ca. 180 km, nastesti v lete a v suchu. (Na "placatici" jde tak jet i 120 
km/h, ale pak to chce pozor v zatackach a nebrzdit moc zhurta. Pokud musite 
jet snehem, tak vam na tom nejspis NEBUDOU drzet retezy, ktere mate na 
normalne velke gumy !!!) 

Moje bilance je:
 - 2x oprava sprejem, pokazde po chybne pilotazi, ktera skoncila smykem nebo 
vyletem do pole. Oddelila se pneu od disku (bezdusove pneu). Sprej pomohl a v 
servisu jsem s tim pak uz nebyl.
 - 2x oprava sprejem nemozna. Jednou proseknuty bok po najezdu na obrubnik, 
podruhe defekt v miste, kde neslo zastavit.
 - 1x (na motorce) oprava sprejem po vysroubovani sroubu, ktery defekt 
zpusobil (pneumatika jezdi dodnes).
 - 1x podobna situace na aute, kde jsem mel plnohodnotnou rezervu. Sroub byl 
vetsi (M8 - nechapu, jak se tohle mohlo zavrtat). Pokud bych ho z gumy 
svepomoci vubec dostal, mozna by se diru nepodarilo sprejem zatesnit. Zkratka 
nerozhodna situace.
 - 1x vypustena guma nejakym debilem, nastesti na parkovisti kousek od tchana, 
ktery ma "opravdovy" kompresor s tlakovou nadrzi. To by asi sprejem taky slo.
 - 1x netesnost mezi diskem a gumou z duvodu pokrocile koroze disku (sic!). 
Slo opravit sprejem. Auto byl pujceny Fiat Seicento (nahradni vozidlo z 
autoopravny) a krome rafku mel zkorodovanou nadrz, takze pri natankovani "plne"
skoncilo ca. 18 litru naturalu na asfaltu parkoviste. Ale tohle uz je 
off-topic. 

Tolik statistika.

H.
> jimo:)

Search the boards