Posted By: uz_zas (po cem nic, je hned) on 'CZcars' Title: Re: aditiva do nafty Date: Sat Feb 25 22:56:48 2012 > Ahoj, Zdarec! > (a jaka), nebo ne? Nebo pridavate neco celorocne? Nepridavam. Kdyz jde do tuheho, tzn. prosinec-leden-unor, tankuji jen u Shell, benziny, nebo OMV - asi ctyri konkretni, hodne frekventovane benzinky. Odbocim - letosni mrazy "usvedcily" jednu nezavislou benzinku na me ceste kolem Prachatic, kde jim pri "pouhych" -17 zamrzla nafta ve stojanu. Popojel jsem a dolil nadrz z kanystru (Shell, tankovany ve Svycarsku = fakt drahy :-) > Ja jsem na aditiva narazil relativne nedavno, zjistil jsem, ze nejsou jen > proti zamrzani, ale i na "lepsi chod motoru" a zajimalo by me, jestli to ma > nejaky realny zaklad, zvlast pri redeni treba 1:1000. Na starem (1989) motoru Peugeotu 205 GRD jsem zkousel additivum STP; rozdil jsem nepoznal (to bych s tim musel asi na emise a merit kourivost). > A ad nemrznouci aditivum - technik mi ted rikal, ze bych ho radsi mel davat. Pentan. Nikdy nebyl potreba, ale vozil jsem ho s sebou litr. Sledovat predpoved pocasi a pridat ho do nadrze vcas je nutnost. Pro ty, kdo nemaji pristup k ropnym frakcim, jde i "lekarensky benzin". Pozor, lihobenzin (lekarny ho maji spis nez ten "standardni") NEBRAT. > Ze sice benzinky maji mit namichano na -20, ale ne vsechny to tak maji, a ze > kdyz uz je -10 a min, tak se vyplati radeji neco prilejt a mit jistotu, nez > zustat nekde trcet... Zustat trcet ... pripominam, ze pravidelna vymena filtru paliva a odpousteni vody z filtru jsou nutne. Kdyz tohle udelate, uz je to skoro jistota, ze "trcet" nezustanete. > Takze znovu anketa - aditiva ne/ano, ted v nejvetsich mrazech/ano, po celou > zimu/ano, celorocne. Pokud pridate i jaka a pripadne proc, bude to super. > Nebo nafta? ;-) Tady moje odpovedi: aditiva uz ne (Opel 1.7 TD; VW V6 2.5; Ford TDCi 2.2). U toho Peugeotu 205 jen sporadicky (podle predpovedi pocasi), ale s tim autem se jezdily casto dlouhe vzdalenosti (tzn. palivo se prohreje, jak se vraci ohrate zpet z filtru do nadrze). Nafta - tankovano zasadne u vytipovanych benzinek. Dalsi taktiky: dosahnout cile s poloprazdnou nadrzi a podle predpovedi pocasi pripadne dotankovat u "znackove" benzinky. Nebo tam "kopnout" ten pohotovostni litr pentanu a dotankovat. Hexan + diethylether 1:1 - u Peugeota vzdy 1 mililitr smesi nakapat do sani pred startovanim, kdyz byla baterka starsi nez 2 roky a teplota byla hodne pod nulou. Moderni clovek by pouzil startovaci sprej za sto padesat, jenze doktorand 150 Kc radsi projedl a propil :-) chemikalie v tomhle mnozstvi byly zadarmo v laborce. > jimo:) Honza Preji hezky den ...