Posted By: chomer () on 'CZcars' Title: Re: Jak vysvetlit debilum, ze jsou debilove Date: Wed Nov 28 21:47:57 2012 > > V tom pripade to ajznponaci maj blbe naprogramovany a stalo by za > > to rozbit drzku nekomu na SZDC... > > > > Chomer > > Dekuji za dukaz, ze lide proste nechapou, jak prejezdy fungujou a jsou tim > pote potencialne nebezpecni pro sve okoli. > > Zavory na koridoru se vyznacuji dvemi zvlastnostmi, jinak pracuji jako kazde > > jine automaticke zavory. Ty zvlastnosti jsou jednak to, ze zavory pokryvaji > celou siri vozovky a do koleji se clovek nedostane ani na kole. Vetsinou > jsou > zavory z kazde strany dve a kazda ma svoje signalizacni zarizeni (jen uzkych > > silnicich byva jen jedna). Druha zvlastnost je to, ze kdyz zavoru zvednete v > > dobe, kdy je dole, automaticky vlakum v obou smerech skace na nejblizsim > semaforu cervena a vlaky brzdi co to jde (pro strojvudce je prujezd cervene > vetsinou konecna v profesni kariere, tak se vzdycky snazi ji neprojet). > Tolik > k zvlastnostem a ted k normalni funkci. > > Kazdy prejezd ma zony, v kterych reaguje na vlak na kolejich. Pokud se do > zony dostane vlak, zacnou blikat vystrazna svetla a "cinkat" vystrazne > zvukove znameni. Pote (na koridoru to trva celkem dlouho, odhaduju minimalne > > 20 sekund - asi aby opravdu vsichni meli cas z prostoru prejezdu vypadnout) > spadnou dolu zavory a prestane fungovat zvukove znameni (to jsem nikdy > nechapal, ale asi je to proto, aby ridicum za zavorama nehrablo, kdyz by tam > > slyseli pul hodiny cinkani). Kdyz prejede vlak zonu (v zone nejsou vodive > spojene koleje) zacnou se zavory zvedat, cervene svetlo stale blika, cinkani > > nezni. Pokud tato faze dojde az do konce (a pozor, na vsech ctyrech > zavorach), tak teprve muzete na prejezd vjet. Bile svetlo jeste neblika (to > zacina blikat az pote, co vlak vyjede z dalsi zony). Pokud se pri zvedani > zavor stane, ze jiny vlak do zony najede (vetsinou z protismeru, ale > teoreticky by to mohl stihnout i ze stejneho smeru), tak zavory jdou dolu > okamzite. Nekdy se na koridoru stane, ze jedna strana prestane blikat, druha > > vsak jeste ne a v tom okamziku tam najede vlak. I tehdy jdou zavory dolu > hned. > Takhle spadli na hlavu (strechu) moji sousedce, ktera je znala a stejne ji > dokazal prejezd zaskocit. No a to znamena, ze je zabezpecovaci zarizeni navrzeno spatne, chapes? > Tohle se ale stava opravdu zridka, protoze je to > celkem sesynchronizovane, takze rozdily jsou v milisekundach. > No a pak se take stane, ze jsou zavory nahore a vlak si vesele frci pres > prejezd. Teoreticky se to stat muze a je to dokonce legalni ze strany > zeleznice (videl jsem to zatim jen 2x). Nepostizitelne je to pro ne jen > tehdy, kdyz neblika bile svetlo. Nikdo se nebavi o (ne)postizitelnosti. Jasne, ze podle pravidel ma clovek cekat na bile svetlo (resp. minimalne na konec cervenych blikacek). To ale nic nemeni na tom, ze zabzar funguje matoucim zpusobem a to je proti vsem principum jakychkoliv zabezpecovacich zarizeni. > Pokud by blikalo, meli by prusvih, protoze v > tom pripade se na prejezdu nemusite rozhlizet, zatimco kdyz neblika, tak ano > a davate prednost vlaku. V tomhle je zakon primo humorny, kdyz rika, ze > blika-li bile svetlo a k prejezdu se blizi vlak, vy mu nemusite dat prednost > (paragraf 29 zakona 361/2000 Sb.). Chtel bych videt nekoho, kdo ho uvidi a > prednost mu neda. > Radecek Chomer Hodlam vytmavovat.