Posted By: pivson (pivson) on 'CZc64' Title: Re: C64 x Atari... Date: Tue Oct 20 08:14:00 1998 >Doom I jede bez jakyhokoliv trhani us na 386DX40 +kopr +4MB RAM ... kolik >snimku za sec nevim .. ale neni to znat DOOM je bez hudby a podone... Bacha na to. (hudba bere na64ce o toho co sem mel na mysli asi 20% vykonu...) >Jedna vjec je hrubej vypocetni a matematickej vykon a druhej problem je >grafickej vykon .... Schneider bylo nadupany delo, ale jeho grafickej vystup >byl ubohej No coment. >No no no no no ... co sem tenkrat slysel byl desnej piipak .. horsi nez PC >Speaker .... najeky piezo prilepeny na kastli Tak to si to radsi rouzdej s velbloudem, protoze mezi 8-mi bitakama nema a nikdy mit nebude 64ka konmkurenci... Tohle muze vypustit clovek kterej bud: 1. je uplne blbej (a to ty asi nejses :-)) 2. je napostej idiot (taky ne vid ?? :-) 3. videl hru z roku 1981.... Vyber si sam kam patris... >Jak ktery rady ... pokud vis, tak atara byly prubezne osazovany asi tak po >roce novym IO chipsetem ... takze zalezi v podstate na verzi, kterou clovek >dostal do pazouru .. ale v ramci kompaktibility ... tudiz ten chipset nemuze >bejt stejnej Nebudu se s tebou hadat o hardwaru.. Uz sem opravl peknou radku pocitacu... VSECHNY ataraky co sem kdy mel v paratech (a byly o novy cca rok 1985 jestli se nepletu) meli MOTOROLACKEJ chipet (pokud tomu tak rikas :-) a nevim o tom ze by meli kdy jinej (pokud se nabavis o ST a podobnejch chudaccich)... >Jako rad bych videl 8bitovej zpusob adresaec 2.1 GB disku .... >Jo a ta externi video mela jinej chipset ... >Taky sem tam negde smazat neco ke klabosnici .... Ataro po vyhozeni nejaky >kontroly bralo as 8 klaves dohromady .... vono se jich ani vo moc vic us >zmacknout neda Ale da... Ale hlavne - to pocitas do toho shifty a podoben co mate MIMO - mi misto shiftu muzeme pouzivat treba pismeno A a shift bude A... To uz mi i vas neslo (mame klavesnici jako 8x8 matici - primo). Chces videt 2.1 giga ??? suchare ! mrkni se na nakej 64kovej server :-)) tam uvidis... Jeden muj kamarad to ma doma - je to fakt super vec... 64 kilo to nahraje za 0.5 sekundy (vcetne vykledavani - to je trochu pomalejsi... ale jinak to jede suprovne !). A jak sem rek, omezeni je 8-9 giga... Jinak ten disk neni adresovanej 8 mi nitama, kdyz uz, tak 16-ti, ale je na malinko jinym principou. To open svedci, jak malo o techle vecech vis... >Pravda .. s tim jak se rozpadl Atariklub, tak sem prestal sledovat novy veci, >ale okolo kazdyho pocitace se obevuji nadsenci, kteri delaji nove veci ... Vetsina lidi delalala v tom vasem slavnym TuboBasicu :-))) A to podle mne neni programovani... (ale to je vec nazoru)... Uz jenom kdyz srovnas monitor (mam na mysli editor storjaku/assembleru) tak atary muze jit s prehledem ho hajzlu (a to PG potvrdi).. Nemluve a absecni poradnyho TurboAssembleru nebo tak neco... >pokud se vykasles na basic, tak si muzes spritovat kolik chces veci Heheheh !!!!!! s tema vasema PROUZKAMA ???? di nekam... To je dost silne nepouzitelny... >urcite de stejny mnozstvi spritu ... zalezi pouze na rizeni ... instrukni sada >je skoro stejna PICOVINA ! Zase je videt kolik o tom vis.. Vy mate 4 (ted mozna kecam, nevim jestli 6 nebo 8 - nbebudu se hadat) spritu, PAR pixelu sirokejch... Sou velky prez CELOU obrazovku - je to uzkej prozek heh... My mame 8 nezavuslejch 24x21 pixely velkejch spritu, ale zobrazit (rozrastrovat) jich muzu terba 256... :-))) to atarak nikdy neudela.... Proto by ATARY NIKDY nezvladlo udelat hru turrican / rtype - tak je prumerne 30-60 spriajtu na obrazovce (kdyz je BIG potvora tak i 100 bez problemu :-)... MY napodobime ty vase POKUSY a sprity bez jakych koliv problemu.. Nehlede na to, ze ty bary nanich stoji taky za hovno (kdyz se zapne multi, sou siroku 4 pixly ,bne ???) hehehe... >tonovej generator na urovni 8bit SB ..... no zalezi na pojeti ... to ze by tam >bylo par 555tek ... tak to ne A co jinyho ? nejsou tam 555ky, ale jenom DELICE kmitoctu. NIC VIC. my make ZVUKOVEJ cip, podstatne kvalitnejsi. 8bit SB ? blbost. pokud beres samply, je to na urovni LPT prevodniku, a urcit ne 8 bit. Pokud beres FM, tak blbost. S FM muzes srovna puze SID. a to SID z toho yjde lip (pokud neberes ze ma 3 kanaly, ne 9) protoze ma fyltry a tk podbne (a dou s nim delat "vicetajmovy" hudby, coz s FM dost dobre nejde) >Jo o atari basicu by se dalo napsat moc dobrych i moc spatnych veci .... >problem byl ten, ze v prubehu vyslo asi 20 verzi basicu ... >Turbobasic byl skvelej prekladac a jeho rychlost byla skoro srovnatelna s >asemblerem ...vsak se tak taky choval ... HEEEEEEEEEEEEE !!!!!! zase dalsi blbost... Mej sem tu smulu, ze sem v nem nejaky veci DELAL a VIDEL delat. Srovnama to s tuboassemblerem muze jenom velice naivni clovek kterej o assembleru vi hovno (promin, ale kdyz sme delaly demo nebo neco, ZALEZELO jestli tam bude INSTRUKCE navic nebo ne a ty reknes ze je to samy jakoi basic... to snad ne... nemam silu to vic komentovat... sem uchechtan k smti)... >Z hlediska pripojeni na internet ... >No na internet se da pripojit cokoliv na cem bezi Win CE ... coz us je i na >A130 .... a videl sem ho chodit .... pravda .. prelozeni jpegu 320*200 256 >barev trva asi 2 minuty, ale na noutu 386tkovym to de dyl ... fsechno zavisi >na algorytmu Win CE... heh... na64ce staci malej prgramek na 15 kilo a modem :-))) A netrva to 2 minuty kamarade... >Ale to jen tak na vokraj .... Jo.. nech toho nebo te zase dostanu,.... Co sem mimochodem tahas winCE ??? a 386kovej note ?? >Jako ja uznavam, ze oba pocitace sou postaveny na priblizne stejnym HW ... maj prakticky STEJNEJ procesor a IO obvody .. hehe... >ale kazdej je ladenej nekam jinam ... Ataro ma trochu rychlejsi CPU ... a >sbernici a porty ... KECI ! sbernice JE stejna, mate STEJNEJ procesor, nestvi mne uz s tema nesmyslama. Rychlejsi CPU je, ale nam ho ZPOMALUJE VIC (video cip) a VAM taky .. a dost tvrde (oproti nam - nam VIC bezi na 20 MHz :-)).... Nerikej nesmysli prosim.. Jestli hces ZAPOJENI 64ku a ataraka (podporbny schema nekolika modelu) tak ti je muzu poslat a uvids k saku. Atary jinak akorat stranku je pamet (protoze treba nemuzete pod $D000 - my jo :-) -> mame vic ram)... Oba 2 procesoru maj stejny IO port na $0000/$0001 a IRQ/NMI/RESET $FFFE/$FFFA/$FFFC >grafickej chipset je taky podobnej .. ale kdys se vypne, tak atarko vyhrava.. Neni. gfx chipset neni MOTOROLA (original) at jedna, at 2 je na JINYM principu - to samy plati pro zvukovej chip... TO je pravda.. Ale koho bavi cumet na cernou obrazofku ??? (to sem nikdy nepopiral).. Ale pokavad se zapne gfx mod a par sprajtu, zase VYHRAVA 64ka na plny care. S nasim VICem dou NAPODOBIT vsechny EFEKTY co ma atarak ,opacne nikoliv.... >Asi by mi nekdo musel comodora ukazat jak beha, protoze orientovat se podle >nejakyho emulatoru je totalne zcestny... To mas pravdu. Odkud si ??? >kazdej ma proste svoje +- Jo to ma, ale 64ka je NOVEJSI (o PAR let) a tudiz i lepsi (viz diskuze) >.... jako srovnavat tyhle pocitace, kde kazdej byl >potom dodatecne ujetej okusek jinam je zbytecny ... srovnavat je naopak s Z80 >procesorem, kterej si nechal libit uplne fsecko by taky mohlo bejt zajimavy, >ale pomalu bych ocekaval, ze veci s Z80 nejsou pocitace ale neco jinyho ... >proste to jede na motorole .... Je nefer srovanavat ATARY/Commy s Z80kou, protoze Z80 je uplne holej procesor bez niceho (prakticky). Nase 2 maj zakAznici chipy etc.. Ale to nic nemeni na tom, ze Z80 nesnasim (a to sem ho pul roku mel - tos asi nevedel PG o co ???)..... >Atari je taky stale ziva znacka ... Proti 64ce ne... Kdyz to srovnas s 64kou (kolik je serveru huf... zkus c64.com, c64.net - vsude neco je.... a pak trc-scs.net a STOVKY dalsich - utopia.. etc..). Atary ? par nadencu... zatimco novy comodory nejsou ... Ale sou... Byl i commodore 65 ! >comodore >se zacal zajimat potom placackama a postavil neco na 8080 a potom zanikl .... >ataro zije dodnes a vyrabi krome hernich potwor taky zajimavou vec, jako je >portfolio ... Portolijo je humus... (ma ho PG - bleee).... Pivson